Nieuwe huisstijl SAG
6 september 2021
Yes, het is zover! Vandaag, maandag 6 september, lanceren wij onze nieuwe corporate en de 17 websites van onze gezondheidscentra (GC’s). Ook al onze GC-locaties zijn voorzien van nieuwe bestickering en steken zo in hun nieuwe SAG-jasje.
Nieuwe websites, nieuwe url’s
Bij de adressen van de nieuwe GC-websites hebben we ‘gzc’ vervangen door ‘sag’ (www.sag-bannebuiksloot.nl etc.). Wie de huidige domeinnaam intikt, wordt automatisch geleid naar de nieuwe website. Het adres van de corporate site, www.sag-amsterdam.nl, blijft ongewijzigd. Werkenbijsag.nl is vanaf de lanceerdatum onderdeel van sag-amsterdam.nl, maar ook bij het intikken van deze ‘oude’ url kom je automatisch uit op de nieuwe pagina.
Wie www.sag-jeugdgezondheidszorg.nl intikt, komt uit op de nieuwe pagina van JGZ die is geïntegreerd in de corporate website. JGZ maakt, onder de paraplu van SAG Zorgontwikkeling B.V., al jaren deel uit van onze organisatie. Logisch dus om deze tak ook te presenteren op de corporate website.
Drukwerk
Ook enveloppen en briefpapier van de SAG zijn in het nieuwe jasje gestoken. Voortaan ploft SAG post dus in de nieuwe huisstijl op de deurmat van patiënten en relaties.
SAG-locaties in nieuw jasje
Last but not least zijn de gevels van onze 17 gezondheidscentra de afgelopen maanden voorzien van de nieuwe bestickering.
De nieuwe tagline
Ook hebben alle SAG medewerkers de gelegenheid gehad mee te beslissen over onze nieuwe tagline.
SAG; Samenwerken aan gezondheid
zal je voortaan in diverse uitingen zien.
Het verhaal achter onze nieuwe huisstijl
Websites gebaseerd op wensen en behoeften
Al enige tijd bestond de behoefte aan functioneel betere, gebruiksvriendelijkere websites. Daarbij dienen de behoeften van de sitebezoeker het uitgangspunt voor het navigatiemenu te zijn. Voor het nieuwe ontwerp van sag-amsterdam.nl (en alle andere externe SAG websites) zijn die behoeften daarom leidend gemaakt.
Logo met een verhaal
Het huidige SAG logo bestaat inmiddels 15 jaar. Achter het nieuwe logo zit een goed verhaal. In de letters van het logo zie je een patroon dat is gebaseerd op een oude grachtenkaart van Amsterdam. Het x-kruis in de achtergrond verwijst ook naar onze thuisstad. Het +-kruis is geïnspireerd op het zorgkruisje. Beide kruisen en het combinatiekruis zijn uitgevoerd in een groen/blauwe kleur die goed matcht met de gezondheidszorg.